Jak čelit strachu?

15.9. 2020Lucie Dvořáková195x

Je běžné mít strach. Nejpraktičtějším řešením, jak mu můžeš čelit je rozhodnout se a udělat první krok k jeho překonání. Pěkně pomalu, postupně, procházíš výzvou krok za krokem.  Málokdy víš s jistotou, jaký výsledek tvé konání přinese. Stejně jako nevíš dopředu, jestli naše strachy jsou opodstatněné.

Problém je, když strach trvá moc dlouho. Stojíš na místě. Postupně se jim necháváš paralyzovat. A v tento moment, zkus toto jednoduché cvičení. 

Postup:

1. Představ si co nejhoršího se může stát?

2.     Odpověz si na otázky:

  •   Je tato možnost skutečně reálná?
  •  Co všechno by se muselo stát?

3.     Co by to znamenalo pro tvůj život, kdyby tato možnost nastala?

4.     Jak tomuto katastrofickému scénáři můžeš předejít? Některé věci nemůžeš ovlivnit a je potřeba jen věřit. Ale i to je v pořádku.

5.     Na závěr si představ, že jsi svého cíle dosáhla. Jak se budeš cítit, co uslyšíš, jak zareaguje tvé tělo?

P.S.: Jak říkával můj děda – dokud je hlava na krku, je to pořád dobré. Sama se řídím tím – dokud nejde o život či zdraví mé nebo mých dětí tak to zvládnu to.

Jsem akreditovaná koučka. Vystudovala jsem Právo ve veřejné správa. Vystudovala jsem Mezinárodní podnikání. 8 let jsem prožila v nemoci a hledání cesty s ní. Vím, co je to máma samoživitelka. Vím, co je to manželství. Vím, co je to mateřská a rodičovská dovolená. Vím, co je to být zaměstnaná máma na plný úvazek. Vím, co je to být žena. Vím, co je to snít. Vím, co je to být máma. Vím, co je to vážná nemoc. Vím jak důležité je zázemí.
Komentáře